زينة: أنا ممثلة ومقتنعة أني ممكن أقدم عمل جريء بس معملش مشهد - مصر النهاردة

القاهرة 24 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

عزيزي الزائر أهلا وسهلا بك في موقع مصر النهاردة نقدم لكم اليوم زينة: أنا ممثلة ومقتنعة أني ممكن أقدم عمل جريء بس معملش مشهد - مصر النهاردة

الجمعة 03/مايو/2024 - 09:54 م

تحدثت الفنانة زينة عن جراءة مسلسل الليلة واللي فيها، والذي عرض عام 2022 على منصة شاهد وحقق نجاحا كبيرا على الصعيد المصري والعربي.

وكشفت زينة رأيها في جراءة مسلسل الليلة واللي فيها، وذلك في حوارها مع القاهرة 24، مؤكدة أنها على اقتناع تام بتقديم الأعمال الجريئة، ولكن ليست مشاهد، مشيرة إلى أنها ممثلة وتقدم هذه الأعمال في إطار التمثيل، موضحة: أنا بمثل، ومقتنعة بفكرة وهي إني أقدم عمل جريء بس معملش مشهد، أنا بقدم حاجة موجودة حقيقي.

وروت زينة، موقفا جمعها بـ الشخصية الحقيقة لـ رشا، والتي قدمتها في مسلسل الليلة واللي فيها، قائلة: وأنا بودي عيالي التمرين قبل كدا وقفتي ست محجبة، وقالتلي أنا رشا الحقيقية أنتي عرفتي منين الحاجات دي وإزاي عرفتي تمثليني كدا وعملتي كدا إزاي، وهي متكسفتش أنها تقول ده، وأنا بقولها أنا مش هشوف تاني ولا هتكلم تاني، بس هل أنتي عادي أنك تقولي إنك رشا؟

زينة

وأضافت زينة: قالتلي أها عادي، وجزء من العلاج أني اعترف بالغلط، وأنا تحررت من فكرة الضغط النفسي وقولت لجوزي وانفصلت وحاسة أني بقيت فايقه وبشتغل أهو وعيالي في نفس التمرين اللي أنتي موديه فيه عيالك، فدي نماذج في المجتمع وضعيفة ومش لاقيه حد يتكلم عنها.

مسلسل الليلة واللي فيها

العمل من بطولة الفنانة زينة، وشارك فيه كلا من: سماح أنور، محمد شاهين، أبو يوسف، وليد حامد، بكري خالد، آلاء سنان، علاء مرسي، سملى زكي، شريف نور الدين، أحمد أبو اليزيد، شيماء الشريف، وتكون العمل من 6 حلقات، وعرض على منصة شاهد عام 2022، وحقق نجاحا كبيرا.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق